At CAJ (Headmaster blog) Governance at CAJ - March 2014

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Governance at CAJ | March 2014[edit]

日本語

Dear CAJ Community,

CAJ’s governance system is unique. It is a blend of the structure desired by the founding missions, the requirements of the Japanese government, the most desirable parts of the Carver Policy Governance model, and our own modifications to ensure CAJ stays true to its mission and beliefs.
Founding Missions: The founding missions have invested considerable financial resources, staff, and leadership to CAJ over our 64-year history. To ensure the vision and beliefs of the founding missions are retained, they used to supply all the board members. Now founding missions supply 6 of the 9 voting members of the Board of Directors (BOD), and 12 of the 19 the Board of Councilors (BOC).
Japanese Requirements: The government requires that we maintain two separate boards: a Board of Directors (BOD) and a Board of Councilors (BOC). They also have requirements about who can serve on the boards. This is designed to be a check and balance system. The BOC’s primary responsibility is to approve the budget and to elect the BOD members.
Policy Governance: The policy governance model is intended to keep the boards focused on the important broader vision and purpose of CAJ, while allowing professional Christian educators to run the day-to-day operations. The BOD is responsible for hiring and managing the headmaster. The headmaster, in turn, hires the rest of the staff and is responsible for managing them. The board uses executive limitations to guide the headmaster in his or her running of the school.
CAJ Modifications: CAJ uses a modified version of policy governance, as do many non-profit organizations. Many of these modifications are designed to ensure the headmaster is effectively and transparently carrying out the expectations of the boards. These modifications include maintaining a board finance committee to assist the headmaster with financial matters and the use of a distributed leadership model. The Leadership Team (divisional leaders) is required to read and verify the headmaster’s reports to the board. The Leadership Team also maintains a set of administrative policies that can only be added to, removed from, or modified by a majority vote of the Leadership Team. This effectively limits the ability of any one person to make sweeping changes.
As CAJ approaches its 65th year, I am thankful for the generations of volunteers who have served as CAJ board members. They have done an inspiring job of governing our school through well over half a century of changes and challenges.

Your servant in Him,
Brian Vander Haak
Headmaster

日本語[edit]

CAJにおけるガバナンス(管理)

CAJのガバナンスシステムはユニークです。創立宣教諸団体が希望していたこと、日本政府による必須条件、カーヴァーポリシー•ガバナンスモデルのもっとも望ましい部分と、本校の使命信条に忠実なことを確実にする為の独自の修正を混合した構造になっています。
創立宣教諸団体 :CAJ 創立宣教諸団体は、64年間の本校の歴史を通して、かなりの財源投資、スタッフ、リーダーシップなどにおいて貢献してきました。また、建学の精神を守るためにすべての理事達を団体から派遣しました。現在は、9名の投票メンバーのうち6名の理事が宣教諸団体から選ばれ、19名の評議員のうち、12名が諸団体から送られています。
日本国の必要条件:日本政府からの必須条件は、理事会評議会が二つの個別に離れたものとして役割を維持することを義務づけていて、委員になるための条件等もあります。これは、二つの委員会がお互いにチェックし合い、バランスをとるためです。評議会の主な責任は予算を認可すること、理事を選出することです。
ガバナンスポリシーガバナンスポリシーのモデルは、 理事会•評議会がCAJの幅広いビジョンと目的を持ち続けることに用いられ、それによって、クリスチャンの専門的教育者達が日々の活動をすることが許されるのです。理事会は、学校長の雇用とマネージメントの責任を担い、学校長は、他のスタッフの雇用の責任と、マネージメントの責任を担います。理事会は管理力の制限を用いて、学校長が学校を運営することを導きます。
CAJ修正型:CAJは、他のNPOと同様に、ガバナンスポリシーの修正バージョンを使っています。修正の多くは、学校長が、効果的かつ透明性を持って、「理事•評議」会の期待に対する実行がなされるために設定されています。これらの修正は、財務委員会が、学校長の財政的な事柄や、与えられたリーダーシップの行使についてアシストを維持することも含んでいます。リーダーシップチームは、学校長からの報告書を理事会に対して読みあげ、確認することを必要とされます。リーダーシップチームは、多数決により、追加、削減、または、修正することができる一連の管理方針を維持します。これにより、1人の人が能力を使って全面的な変化をもたらそうとすることを効果的に制限するのです。
本校が65年目をむかえるにあたり、世代を通して、役員として奉仕して下さった方々に感謝いたします。その方達は、半世紀以上にもわたるチャレンジや変化の中で、この学校の管理が治められるように励まして下さっていたのです。

主にあるしもべ

学校長

バンダーハック•ブライアン